Bagaimana untuk Master Reiki

Bagaimana untuk Master Reiki

Dibangunkan pada tahun 1922 oleh Dr Mikao Usui, tetapi lukisan sepenuhnya kepada kaedah rawatan yang silam, Reiki adalah satu amalan penyembuhan rohani, berdasarkan konsep bergerak tenaga penyembuhan selepas pengamal adalah biasa dengan sistem, dan telah membangunkan kemahiran dan pengetahuan untuk memahami dan mengoptimumkan tenaga penyembuhan.

Tenaga penyembuhan adalah berkait rapat dengan konsep tenaga Chakra, pasti dalam amalan Reiki moden. Ramai orang percaya dalam konsep Reiki, walaupun ujian klinikal tidak menyokong konsep itu pada tahun 2008.

Dr Usui, selepas tempat percutian 21 hari di Gunung Kurami, yang dibangunkan Reiki, yang disifatkannya sebagai pengetahuan dan kuasa rohani untuk memohon kepada orang lain dan Attune mereka. Semasa pengunduran 21 hari ini, dia termenung, berpuasa dan berdoa. Prinsip-Nya (asalnya dikenali sebagai prinsip etika) telah diperbadankan dalam sistem asal Dr Usui ini. Prinsip-prinsip ini terus hidup dan berkembang maju sehingga ke hari ini.

Anda tidak akan mencari hanya satu badan penyelia bagi Reiki, sebaliknya, terdapat banyak bentuk masing-masing dengan struktur organisasi mereka sendiri. Semua sistem yang banyak jatuh ke dalam dua kelas pada akhir hari. Yang pertama adalah tradisional, atau Jepun, dan yang kedua ialah Barat.

Gerak hati adalah sangat banyak peraturan dalam Reiki tradisional, dari segi di mana untuk meletakkan tangan, sedangkan Barat Reiki mempunyai definisi lebih penempatan tangan. Di Barat Reiki terdapat juga proses yang lebih formal untuk memajukan melalui pelbagai peringkat, bersama-sama dengan lebih daripada penekanan kepada penyembuhan.

Barat Reiki merebak ke Dunia Barat, melalui Hawaii, dan kemudian California dan seterusnya.

Bagi mereka yang mencari untuk menguasai Reiki dan mungkin menjadi Masters, terdapat banyak pilihan. Adakah ia mengambil masa yang lama dan banyak wang untuk menjadi seorang Guru - sesetengah akan mengatakan bahawa harus menjadi kes itu. Kuasa pasaran engkau menang - terdapat alternatif yang ada yang tidak mahal.

Reiki adalah salah satu daripada perkara-perkara di mana anda akan mendapatkan daripada itu apa yang anda masukkan ke dalamnya. Dr Usui sendiri sangat percaya bahawa kita semua mempunyai Master Reiki dalam diri kita, hanya menunggu untuk dikejutkan atau biasa dengan sistem. Jika Reiki datang dari dalam, masa yang terlibat untuk menguasai ia boleh menjadi sangat pendek dengan bantuan yang betul dan bimbingan. Dan dengan kemunculan internet, terdapat pilihan dalam talian juga - attunement jauh, yang menyokong pendekatan dalam talian Diterima sebagai kemahiran biasa Master.

Semua yang anda perlukan untuk menguasai Reiki dan menjadi Master adalah satu Master Reiki untuk membimbing anda. Guru boleh mengajar anda dan Attune anda dari jarak jauh (dari lokasi yang berbeza) tetapi anda memerlukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar