Glutathione - Apakah Ia?

Glutathione - Apakah Ia?

Glutathione adalah tripeptide yang pada asasnya adalah peptida yang terdiri daripada tiga molekul asid amino bergabung dengan ikatan peptide. Glutathione, sebagai antioksidan, membantu melindungi sel-sel protein badan dari spesies oksigen reaktif seperti radikal bebas dan peroksida.

Glutathione juga nukleofilik pada molekul sulfur dan ia menyerang amalan perancang konjugat beracun. Ia juga mengkonjugat kepada molekul yang dikenali sebagai NAPQI dan membantu untuk menyahtoksik molekul beracun. Walaupun glutathione tidak adalah nutrien penting kerana ia boleh dihasilkan oleh badan dengan mensintesis asid amino tetapi untuk mengambil makanan tambahan glutathione akan membantu sel-sel protein badan anda. Walaupun semua sel-sel di dalam tubuh manusia mampu mensintesis dan menghasilkan glutathione, penyelidikan telah menunjukkan bahawa glutation hati adalah penting untuk badan. Kepekatan plasma dan glutathione hati boleh dibangkitkan oleh penggunaan lisan makanan tambahan itu.

Glutathione adalah satu juzuk intrasel dikawal ketat dan terhad dalam pengeluaran, dengan itu, semua makanan tambahan glutathione lebih akan meningkatkan jumlah ia mengalir di dalam darah anda. Dalam beberapa kajian perubatan baru-baru ini, glutathione juga hasil yang positif dalam keupayaannya untuk memberi kesan negatif kepada tahap jenis oksigen reaktif yang mungkin pula memberi kesan negatif dan menyebabkan penurunan kadar kanser. Ini bermakna glutathione mempunyai potensi yang sangat banyak dalam mencegah kanser atau membantu rawatan kanser kerana ia mempunyai kesan negatif terhadap tahap oksigen reaktif.

Walaupun penggunaan makanan tambahan glutathione tidak menjadi yang popular tetapi bantuan yang berpotensi di dalam badan anda ia menunjukkan adalah jelas. Oleh itu, apa yang anda tunggu? Dapatkan makanan tambahan glutathione anda sekarang!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar