Terapi Reiki

Terapi Reiki

Fokus utama Reiki adalah untuk memperbaharui badan anda, supaya ia boleh sembuh dengan sendirinya. Cara ini melakukan hal ini adalah oleh pengamal penumpangan tangan keduanya seluruh badan anda, menyalurkan tenaga mereka kepada anda. Reiki tidak sama dengan perubatan tradisional rohani. Mereka yang mengamalkan penyembuhan rohani adalah orang yang secara semula jadi mempunyai medan tenaga yang kuat. Pengamal itu akan meletakkan tangannya di kawasan seluas badan penerima, dengan cara itu mereka boleh melepaskan tenaga mereka ke dalam kepada penerima. Pengamal itu adalah orang yang menghantar tenaga. Reiki berbeza kerana penerima mengambil bahagian yang aktif dalam penyembuhan mereka, dengan melukis tenaga daripada pengamal, dalam penyembuhan rohani; penerima mempunyai bahagian yang lebih pasif dalam penyembuhan mereka.

Walaupun tidak terdapat banyak kenalan dalam rawatan Reiki, terdapat beberapa, pengamal kadang-kadang akan buaian kepala pesakit. Apa yang berlaku pada kebanyakan masa dalam rawatan Reiki adalah pengamal itu memegang tangan mereka ke atas (kebanyakan masa, beberapa inci) jauh daripada badan pesakit, mereka kemudian bergerak dan memanipulasi bidang tenaga antara pengamal dan pesakit. Sesetengah pesakit yang mengalami maladies tertentu akan meminta master Reiki untuk menumpukan perhatian kepada hanya satu kawasan badan, sering Reiki akan menunjukkan kepekatan sedikit lebih kawasan tersebut, tetapi akan mencadangkan badan teknik Reiki keseluruhan, kerana apa-apa penyakit yang memberi kesan kepada satu bahagian badan yang akhirnya akan memberi kesan kepada seluruh tubuh.

Pengguna Reiki mengatakan bahawa mereka sering lebih bahagia, dan berasa lebih hidup. Mereka mendakwa bahawa mereka merasakan bahawa mereka dilaksanakan semula dan mempunyai sedikit atau tidak ada konflik dalaman. Pengguna Reiki juga menyatakan bahawa mereka sering lebih santai maka mereka yang pernah. Ini mungkin kerana proses mengeluarkan toksin adalah lebih berkesan, yang akan membuka badan sampai kepada hidup yang lebih penting dan lebih banyak tenaga.

Siapa yang boleh mendapat manfaat daripada terapi Reiki? Orang-orang yang membuat keputusan bahawa mereka ingin mencuba terapi Reiki pertama harus bermula dengan attunement ke dalam terapi Reiki. An attunement adalah semata-mata satu majlis kecil menjemput tuhan Reiki untuk menyalurkan dan menghubungkan kuasa penyembuhan melalui master Reiki. Walaupun attunement yang tidak selalunya bahagian yang penting dalam bermula terapi Reiki, ia mencipta keupayaan untuk mengakses tenaga yang lebih universal.

Jika anda ingin tahu mengenai perubatan holistik, terapi Reiki adalah cara yang baik untuk memulakan, ia membantu membersih, mendetoksifikasi dan berehat anda dengan cara yang tidak invasif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar