Manuka Honey - Satu mujarab Perubatan Asli

Manuka Honey - Satu mujarab Perubatan Asli

Pada tahun-tahun kebelakangan ini, madu Manuka telah menjadi amat popular di seluruh dunia sebahagian besarnya disebabkan oleh sifat-sifat cemerlang pemulihan. Didapati terutamanya di New Zealand, madu ini telah dijumpai untuk menjadi sangat bermanfaat dalam merawat beberapa jenis penyakit dan syarat-syarat. Doktor di seluruh dunia telah mendapati bahawa ini madu tradisional adalah berguna untuk merawat luka terbakar, luka trauma, ulser kaki dan penyakit alahan berkaitan seperti ekzema.

Ia agak menarik untuk diperhatikan bahawa madu Manuka yang pada mulanya digunakan sebagai rumah ubat berasaskan mudah yang tidak popular pada skala yang besar. Ini terutamanya disebabkan prosedur rawatan yang paling masih berdasarkan pengambilan antibiotik. Dengan masa, bagaimanapun, antibiotik telah kehilangan reputasi erstwhile mereka dan semakin profesional perubatan canangkan kaedah tradisional penyembuhan. Ini seterusnya telah membawa kepada populariti besar madu ini. Terdapat beberapa faedah kesihatan utama yang ini jenis madu telah menunjukkan selepas beberapa kajian dan penyelidikan telah dijalankan. Ini termasuk:

Manuka madu mempunyai ciri-ciri anti-virus dan anti-bakteria yang membuat ini jenis madu sesuai untuk penyembuhan luka dan ulser.
Beberapa ujian dan penyelidikan mendedahkan bahawa ini jenis madu boleh memusnahkan bakteria dan dengan itu mempercepatkan prosedur penyembuhan.
Jika digunakan dengan cara yang betul, madu boleh membaiki kulit yang rosak dengan cara yang berkesan.
Manuka madu juga telah didapati sangat berkesan dalam mencegah jangkitan lagi dengan membentuk lapisan pelindung di atas luka itu.
Penyelidikan juga menunjukkan bahawa jenis ini madu mendorong pembentukan fibroblas baru dan kapilari darah yang boleh memberi manfaat kepada tisu-tisu kulit yang lebih mendalam ke tahap yang besar.
Di samping itu, madu Manuka ini terkenal dengan tindak balas keradangan anti mereka yang melegakan kesakitan.
Kerana manfaat utama yang madu asli ini telah menunjukkan sejak kebelakangan ini beberapa doktor mencadangkan madu Manuka untuk memastikan pemulihan yang cepat dan lengkap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar