Cari 5 Cara Anda Boleh Pukul Asid Senak Selamat Dengan Chia

Cari 5 Cara Anda Boleh Pukul Asid Senak Selamat Dengan Chia

Adakah anda mengalami masalah pencernaan asid? Adakah anda bimbang tentang refluks asid? Ramai orang merasakan 'membakar' senak asid atau jantung membakar lebih daripada satu masa setiap minggu. Sudah tentu, terdapat beberapa cara untuk menghadapinya jika anda menggunakan tablet berkapur atau mengambil ubat-ubatan yang mahal. Bukankah lebih besar jika terdapat satu penyelesaian semula jadi dan murah itu sebenarnya memperkaya diet anda semasa anda melegakan masalah asid anda? Penyelesaian yang berkenaan yang tidak dijangka, tetapi ia adalah luar biasa!

Penyelesaian untuk anda boleh menjadi Seed Chia. Ini benih sedikit diketahui mempunyai ciri-ciri yang menakjubkan yang boleh membantu anda melawan pedih ulu hati atau asid pencernaan seperti apa-apa lagi. Ia juga bebas daripada bahan kimia yang berbahaya, dan kesan sampingan.

Untuk melegakan senak, semua yang anda perlu lakukan adalah makan 1 sudu teh kering Chia, dan minum sedutan beberapa air yang ditapis. Merta, benih kecil akan pergi untuk bekerja di dalam perut anda untuk membantu anda berasa lebih baik.

Mari kita lihat bagaimana Benih Chia membantu anda melawan membakar jantung.

First Quality Super-penyerap:

Setiap benih kecil dibincangkan dalam lapisan serat larut. Apabila benih yang kering, lapisan ini tidak boleh dilihat dengan mata kasar. Walau bagaimanapun, apabila anda basah benih dan tunggu 10 minit, anda dapat melihat manik besar gel (dengan konsisten daripada gelatin-snek) telah terbentuk di sekitar benih. Ini menunjukkan bahawa serat larut telah diaktifkan. Gentian kecil merebut dan memegang cecair dalam apa jua bentuk, menyimpan ia di permukaan benih.

Bagaimana ia membantu anda:

Ini kualiti penyerap tidak terhad kepada air. Benih menyerap cecair mereka ditambah, termasuk asid yang berlebihan dan sebarang iritasi perut yang lain. Mereka akan membentuk manik gel dan diluluskan melalui ke dalam usus, yang kemudian selamat mengeluarkan gel dan melepaskan nutrien dalam benih.

Papan kedua yang terlalu bergantung kepada kualiti:

Dalam proses membentuk gel, benih juga boleh mengumpul kekotoran dalam cecair. Orang-orang Aztec kuno, jika mereka mendapat kotoran atau abu di mata mereka dalam peperangan, benar-benar akan membenarkan Seed Chia digugurkan ke dalam mata mereka. (Ini tidak digalakkan, anda bukan seorang pahlawan Aztec purba) Benih itu kemudian akan pergi kerja menyerap mata-air mereka dan mana-mana serpihan bersamanya. Benih dan serpihan kemudian boleh dikeluarkan dengan mudah dan mata adalah jelas lagi.

Perkara yang sama berlaku apabila benih kering ditambah ke perut anda. Zarah, bakteria dan cecair yang 'ditangkap' apabila benih membentuk gel mereka.

Ketiga Kualiti Alkali

Biji Chia tidak berasid. Mereka tidak akan menambah kepada masalah anda, kualiti alkali mereka akan membantu mengimbangi anda keluar. Chia mengandungi 6 kali kalsium lebih daripada susu penuh (mengikut berat) yang bukan sahaja baik untuk tulang anda, tetapi baik untuk kesihatan pencernaan anda. Mereka juga termasuk Boron mineral surih, yang merupakan kunci penting untuk menyerap kalsium.

Kualiti Fourth- Double Fiber

Chia mengandungi serat lebih daripada biji flaks dan kepingan bran. Ia menyediakan kedua-dua serat larut dan tidak larut, kedua-duanya adalah perlu untuk pencernaan yang sihat. Serat membantu menggerakkan makanan melalui saluran penghadaman. Ini bukan sahaja mengelakkan sembelit, tetapi ia menyapu keluar bahan-bahan yang boleh merosakkan anda seperti bakteria-sisa. Apabila semuanya bergerak bersama-sama dengan cepat 'sisa toksik' tidak mendapat peluang untuk terkumpul di dalam usus anda.

Fifth- Carb-Penukaran Kelembapan

Apabila anda makan Biji Chia, mereka melambatkan penukaran karbohidrat kepada gula. Ini bukan sahaja mempunyai manfaat membantu menyeimbangkan gula dalam darah, tetapi ia membantu anda berasa 'berpuas hati' lebih awal. Nasihat tradisional untuk asid pencernaan mengelakkan biasanya termasuk "menjauhkan diri daripada gula-gula" kerana beban gula boleh mencetuskan insiden asid. Apabila anda menggunakan Chia, anda boleh membantu mengelakkan beban manis.

Biji Chia adalah 100% selamat dan semulajadi. Racun perosak dan GM tidak digunakan dalam mengembangkan mereka. Mereka bebas dari sebarang bahan kimia atau bahan tambahan. Oleh kerana sifat-sifat luar biasa, mereka tidak pernah diperlukan peningkatan dalam apa jua bentuk. Anda tidak perlu takut apa-apa jenis "over dos" apabila anda menggunakannya. Anda boleh makan Chia tiap-tiap hari selama-lamanya, dan anda hanya akan menjadi lebih sihat kerana itu!

Perkara yang sama tidak boleh dikatakan untuk PPIS atau antagonis H2 (juga dikenali sebagai penghalang asid). Ini adalah sejenis dadah farmaseutikal yang menghalang keupayaan badan untuk menghasilkan asid. Mereka bekerja dengan baik, walaupun dalam bentuk atas kaunter. Walau bagaimanapun, jika digunakan untuk lebih lama daripada "jumlah disyorkan" yang masa sama ada oleh label atau doktor anda, mereka boleh membuat masalah sebenar untuk anda.

Antasid / Acid Blocker Masalah:

Apabila digunakan untuk tempoh yang lama terhadap cadangan produk, ubat-ubatan menghalang badan anda menyerap kalsium, dan B12. Ini mengurangkan keupayaan tulang dan juga boleh membawa kepada osteoporosis. Tahap orang menghidap osteoporosis semakin meningkat di Amerika, terutama di kalangan lelaki. Ini petikan dari seorang ahli farmasi profesional, Jim lavalle, R.Ph., ND, CCN Syarikat masalah.

"Baru-baru ini, saya telah mendapatkan temu bual radio dan TV di topik osteoporosis Kadar semakin meningkat, terutama pada lelaki;. 55% daripada mereka yang berusia 50 tahun mempunyai osteoporosis. Dan 34 lagi juta atau lebih mempunyai ketumpatan tulang yang rendah Sebagai ahli farmasi, Saya berasa bertanggungjawab untuk memberi amaran kepada orang yang salah satu faktor yang menyumbang kepada kadar ini meningkat mengambil preskripsi dan over-the-kaunter ubat yang mengurangkan atau menghalang pengeluaran asid gastrik. Saya bercakap tentang perencat pam proton (PPIS) dan asid lain menyekat dadah seperti antagonis H2 untuk pedih ulu hati dan ulser. Selain daripada mengurangkan penyerapan B12 yang mempengaruhi sel-sel darah merah dan tahap homocysteine, ubat-ubatan mengurangkan asid perut dengan berkesan, mereka menjaga tubuh anda menyerap kalsium, dan dengan itu boleh mengurangkan kepadatan tulang. "

Anda tidak perlu hidup dengan asid pencernaan, atau mengorbankan kesihatan tulang anda. Dengan Chia di tangan, anda boleh memerangi asid dengan selamat dan sihat apabila ia bertindak ke atas. Ia tidak menghalang pengeluaran asid mana anda perlu untuk menyerap mineral penting. Ia sebenarnya menyediakan anda dengan kalsium dan rangkaian penuh B-vitamin, apatah protein lengkap dan serat. Ia juga murah, berharga kurang daripada satu dolar sehari, walaupun anda menggunakan beberapa kali sehari. Apabila anda menggunakan chia, diet yang bijak dan sihat, dan tidak beban kafein dan alkohol, anda boleh mencari di akhir masalah penghadaman yang mahal dan menyakitkan. Chia hanya boleh membantu anda, jadi mengapa tidak mencubanya hari ini?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar