Minyak Emu - Mesti Mempunyai Untuk Setiap Rumah

Minyak Emu - Mesti Mempunyai Untuk Setiap Rumah

Isu Illustrated menggayakan November 2009 katanya: "Tidak lama sebelum 2003 London Marathon, Paula Radcliffe bertembung dengan sepeda dan mengalami rahang terkehel, whiplash dan luka dan lebam Untuk mempercepatkan penyembuhan, dia menggunakan rawatan orang asli lama:. Satu bentuk balsem diekstrak lemak yang Emu, yang cepat, tiga burung Australia berujung. Sebulan kemudian Radcliffe mempertahankan gelarannya dalam masa rekod dunia ".

Apakah minyak emu ini dan mengapa tidak anda mendengar tentang hal itu sebelum ini?

Emu Oil - Miracle dari Down Under

The emu, berasal dari Australia, adalah burung unta mencari besar burung yang tidak membuat penerbangan. Orang asli Australia pertama kali ditemui manfaat minyak dan telah menggunakannya selama beribu-ribu tahun untuk tulang, otot dan sendi, sebagai anti-radang dan untuk keadaan kulit. Barat akhirnya mengambil notis minyak ini luar biasa.

Daging Merah Tanpa Khawatir: Walaupun burung, daging emu merah dan alternatif yang sihat kepada daging merah tradisional. Ia secara semulajadi 97% bebas lemak, tinggi dalam besi dan vitamin B12 dan rendah kalori dan kolesterol. Daging yang dibungkus dan dijual, minyak dimurnikan dan dijual secara berasingan.

Kebaikan Emu Minyak: minyak Emu terdiri daripada asid oleik (a mono-tak tepu omega-9 asid lemak), asid linoleik (Omega-6 asid lemak) dan asid linolenik (omega-3 asid lemak). Manfaat dianggap disebabkan oleh keupayaan minyak secara mendalam menembusi lapisan kulit. Asid linoleik (Omega-6 asid lemak) dipercayai untuk melegakan sakit otot dan sakit sendi. Asid oleik (Omega-9 asid lemak) dianggap mempunyai tempatan anti-radang kesan (sama seperti ibuprofen). Kajian menunjukkan minyak emu adalah bacteriostatic (tidak menggalakkan pertumbuhan bakteria); hypoallergenic (tidak akan menyebabkan kerengsaan); tidak meninggalkan rasa berminyak; dan tidak komedogenik, yang bermakna ia tidak akan menyumbat liang. Kesan-kesan sampingan yang tidak diketahui dengan. Beberapa kajian klinikal kecil melaporkan keputusan yang berjaya untuk kelegaan sementara otot dan sendi, yang berkaitan khas untuk artritis.

Emu Minyak dan Burn Luka: Satu kajian jangka panjang oleh Dr John Griswold, Pengarah Timothy J. Harner Burn Center (bergabung dengan Pusat Perubatan Texas Tech University, Lubbock, Texas) pada tahun 1995 mendapati bahawa terdapat perbezaan statistik yang signifikan dalam parut pengurangan dan keradangan luka minyak dirawat emu. Lain-lain faedah didapati dari kajian daripada Jabatan Dermatologi, di Sekolah Perubatan Texas di Houston, membuktikan minyak emu tidak menyumbat pori-pori kulit dan mempunyai ciri-ciri anti-penuaan.

Pertumbuhan rambut dan Emu Minyak: Satu lagi faedah yang menakjubkan adalah keupayaan minyak emu untuk mempercepatkan folikel pertumbuhan rambut. Ini telah disahkan oleh Dr Michael Holick, MD, Ph.D., Profesor Perubatan, Fisiologi, dan Dermatologi di Boston University School of Medicine. Dia berkata, "Kami mendapati bahawa terdapat kira-kira peningkatan 20 peratus dalam sintesis DNA, yang bermaksud bahawa terdapat peningkatan sebanyak 20 peratus dalam aktiviti proliferatif, atau aktiviti pertumbuhan kulit dalam haiwan yang menerima minyak emu, berbanding dengan haiwan yang menerima minyak jagung ". Dr. Holick lagi itu: "Kita mendapati bahawa terdapat peningkatan dalam aktiviti pertumbuhan folikel rambut. Jadi ia memberikan kita petunjuk saintifik yang sangat baik bahawa kita telah merangsang pertumbuhan kulit". Terdapat banyak jenama yang terdapat di pasaran dengan beberapa lebih murah daripada yang lain. Ia adalah penting bahawa seseorang yang anda beli betul disucikan. Jika tidak, ia mungkin tercemar, yang boleh menjadi masalah, terutama pada luka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar