Boleh Menyembuhkan Untuk Kerja IBS?

Boleh Menyembuhkan Untuk Kerja IBS?

Berjuta-juta orang di seluruh dunia mengalami sindrom usus atau IBS. Jika anda mempunyai IBS anda boleh menjangka untuk mengalami gejala-gejala seperti kembung yang berlebihan, sakit perut dan sembelit atau cirit-birit. Apabila anda mempunyai gangguan usus biasa ini, anda akan melakukan apa yang anda boleh untuk mencari penawar untuk IBS.

Cara yang paling berkesan untuk menghilangkan gejala IBS anda adalah untuk mencari punca. Memeriksa kawasan masalah dalam hidup anda. Adakah anda mempunyai banyak tekanan? Adakah diet anda terdiri terutamanya daripada makanan ringan? Adakah anda barangan diri anda pada setiap waktu makan supaya anda berasa kembung? Apabila anda menjawab soalan-soalan ini dengan jujur ​​anda akan dapat untuk mendapatkan bantuan bagi masalah pencernaan anda.

Walaupun tidak ada penawar yang terbukti untuk IBS, ada perkara yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan gejala anda. Perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah membuat perubahan gaya hidup yang diperlukan. Cuba untuk mengurangkan tekanan dalam hidup anda. Membuat satu usaha untuk makan sihat. Meningkatkan jumlah air yang anda minum setiap hari. Daripada makan tiga kali makan besar, cuba makan lima atau enam hidangan kecil setiap hari. Apabila anda mampu untuk membuat perubahan ini mudah anda akan melihat penurunan dalam gejala IBS anda.

Satu lagi perkara yang akan membantu gejala IBS anda adalah untuk melakukan membersihkan usus besar. Ini mengeluarkan toksin kolon anda daripada toksin dan kotoran yang telah berpegang kepada lapisan usus. Apabila anda membersihkan usus besar ia akan dapat berfungsi dengan baik lagi. Walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk ingat bahawa tidak semua pembersih kolon adalah sama. Terdapat pembersih kolon beberapa di pasaran yang mengandungi bahan-bahan kimia yang akan menyebabkan kekejangan perut dan cirit-birit. Apabila anda mencari pembersih kolon, mencari satu yang diperbuat daripada bahan-bahan semula jadi. Ini jenis pembersih akan menjadi lembut kepada sistem anda.

Penawar terbaik IBS adalah untuk menentukan punca gejala anda. Setelah anda menentukan sebab-sebab maka ia adalah penting untuk membuat perubahan gaya hidup dan melaksanakan membersihkan kolon yang baik. Anda perlu mengetahui bahawa gejala-gejala anda telah hilang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar